Posted by Bezimienny on lip 17, 2015

Magia i Miecz-Jaskinia (SFERA) – zawartość pudełka

Pudełko rozszerzenia "Jaskinia" do gry planszowej "Magia i Miecz"„Jaskinia” nigdy nie należała do moich ulubionych dodatków do „Magii i Miecza” – myślę, że mógłbym nawet pokusić się o stwierdzenie, że unikaliśmy jej podczas rozgrywek jak ognia. Powodów było kilka: przepałerzone karty Wrogów, miliard opcji straty życia i relatywnie niska opłacalność wycieczki na planszę tego dodatku. Wiem, że jest tam trochę zarąbistych Przedmiotów do zdobycia, ale na kilka razy, kiedy zdecydowałem się wejść do „Jaskini”, kilka razy mój Poszukiwacz dostał łupnia i padł – raz było to już podczas ucieczki, tuż przed wyjściem…

Z drugiej strony nie mieliśmy żadnych skrupułów w kwestii dołożenia kart Czarów, Poszukiwaczy, Przygód i Podziemi, w które wyposażona była „Jaskinia”, do odpowiednich stosików – Weryfikację i Ciężką zbroję każdy chciał mieć, a granie Jasnowidzem miało swój niezaprzeczalny urok. Plansza nigdy mi się nie podobała, a kiedy patrzę na nią teraz, nie podoba mi się jeszcze bardziej niż wtedy – chyba najbardziej irytuje mnie to, że nie ma tam żadnych grafik, przez co jest całkiem pozbawiona klimatu i w porównaniu z planszami z innych dodatków wypada bladziuteńko.

Przyznam się jednak, że to właśnie wśród kart dodawanych przez „Jaskinię” znajdują się dwaj moi ulubieńcy: Ork z talii Jaskinia i Bezimienny z Podziemi. Grafika Orka podobała mi się 20 lat temu tak bardzo, że ją sobie na ksero powiększyłem do rozmiaru w okolicach A4 i wisiała u mnie w pokoju na ścianie (już jej tam nie ma, leży sobie grzecznie w pudełku i czeka na lepsze czasy). Z Bezimiennym natomiast sprawa miała się dokładnie odwrotnie – grafikę istoty, która powinna budzić przerażenie, po dziś dzień uważam za najzabawniejszą grafikę w całej „Magii i Mieczu”. Kiedy chcę sobie poprawić humor, patrzę na Bezimiennego i choćbym był naprawdę wściekły, nie jestem w stanie powstrzymać uśmiechu. Spójrzcie sami, po prostu nie da się tego kolesia nie polubić 😀

karta Bezimienny z gry planszowej Magia i Miecz, rozszerzenie Podziemia

W pudełku z „Jaskinią” powinny się znaleźć:

– instrukcja (zawierająca ogólny wykaz elementów)
– kartonik zawierający opis Komnat
– plansza (formatu A2)
– 6 plastikowych podstawek
– 1 kostka k6 (standardowa sześcienna)
– 140 kart, w tym:

– 16 x Czar, w tej liczbie 6 czystych kart zapasowych (Amok, Hazard, Hulaszczy żywot, Opatrzność, Przeistoczenie, Ujarzmienie, Weryfikacja, Witalność, Wskrzeszenie, Zdrada)
– 4 x czysta karta zapasowa (z rewersem w jednolitym, czarnym kolorze – nadaje się jako „zapas” zarówno do kart Jasini, jak i kart Podziemi)
– 8 x Poszukiwacz (Demon zła, Jasnowidz, Kanibal, Monarcha, Morlok, Wampir, Wędrujący pustelnik, Wojownik z zaświatów)
– 8 x Poszukiwacz-miniatura (tekturowy „pionek” dla każdego Poszukiwacza wymienionego powyżej)
– 32 x Przygoda, w tej liczbie 2 czyste karty zapasowe:

– 6 x Zdarzenie (Deszcz meteorytów, Pokuta, Porwanie, Sąd kapturowy, Werbunek, Zemsta duchów)
– 2 x Wróg-Siła (Hydra, Mumakile)
– 2 x Wróg-Moc (Meduza, Upiór)
– 4 x Nieznajomy (Hinduski mag, Nauczyciel, Pikt, Zbrojny orszak)
– 2 x Przyjaciel (Giermek, Legionista)
– 11 x Przedmiot (Ciężka zbroja, Karty Taroka, Latarnia, Maczuga, Mapa Podziemi, Minerał, Skarb zbójców, Sztylet, Usypiający nektar, Włócznia, Zatrute strzały)
– 3 x Miejsce (Kamienne kręgi, Kopalnia złota, Polana pełna ziół)

– 12 x Podziemia:

– 3 x Zdarzenie (Defetyzm, Omam, Oślepiający błysk)
– 2 x Wróg-Siła (Monstrum, wielki płaz)
– 3 x Wróg-Moc (Bazyliszek, Bezimienny, Ożywiony nieboszczyk)
– 1 x Nieznajomy (Błękitna zjawa)
– 3 x Miejsce (Podziemna pieczara, Prastary szlak, Ukryta pułapka)

– 60 x Jaskinia:

– 6 x Zdarzenie (Gratyfikacja, katorga, Nagroda, Utrata orientacji, Utrata siły, Walka dzikich)
– 16 x Wróg-Siła (Abonid, Docidon, Drada, Dziki pies, Gigant, Maszkaron, Morlok, Mumia, Neandertalczyk, Ork, Pełzacz, Płaszczon, Radrod, Rdzawnik, Zęborośl, Żądłoń)
– 1 x Wróg-Moc (Widmo śmierci)
– 11 x Nieznajomy (Asceta, Błędny rycerz, Ersekit, Jaskiniowiec, Jeźdźcy Apokalipsy, Obca rasa, Skrytobójca, Ślepiec, Więzień, Wyznawcy Kali, Zbiegły niewolnik)
– 1 x Przyjaciel (Gandalf*)
– 10 x Przedmiot (Ciężki topór obusieczny, Czaszka przeznaczenia, Łuk, Miniatura piramidy, Porzucony rynsztunek, Posąg, Sarkofag, Skrzynia, Szkic, Zwój papirusu)
– 3 x Magiczny Przedmiot (Magiczna kusza, Magiczny kryształ, Szklana kula)
– 12 x Miejsce (Klasztor, Odnoga korytarza, Ognisko, Podziemna oaza, Potężne wrota, Ruchome podłoże, Stalaktyty, Studnia, Szkoła wojowników, Tunel grozy, Ukryta nisza, Zaklęty krąg)

– 160 żetonów, w tym:

– 40 żetonów Siła (kolor czerwony) o nominałach 1, 2, 3 i 4 (po 10 każdego rodzaju)
– 40 żetonów Moc (kolor niebieski) o nominałach 1, 2, 3 i 4 (po 10 każdego rodzaju)
– 40 żetonów Wytrzymałość (kolor zielony) o nominałach 1, 2, 3 i 4 (po 10 każdego rodzaju)
– 40 żetonów Mieszek złota (kolor żółty z piktogramem woreczka złota)

————————————————
* Ta karta zawiera drobny błąd – jej typ jest prawidłowo określony jako „Przyjaciel”, ale cyfra 4 należy do typu „Nieznajomy”, którym Gandalf ewidentnie nie jest (tak wynika z tekstu na karcie)

Post a Comment

One Response to “Magia i Miecz-Jaskinia (SFERA) – zawartość pudełka”

  1. Maciek pisze:

    Kupię dodatki do magia i miecz sfera. Miasto, otchłań i jaskinia 780 616 737

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *