Posted by Bezimienny on kw. 13, 2016

Moce Albionu (SFERA) – zawartość pudełka

Okładka pudełka gry planszowej "Moce Albionu" wydanej przez wydawnictwo "Sfera"„Moce Albionu” to kolejny tytuł, który za czasów mej młodości nie znalazł się w spektrum zainteresowania zarówno mojego, jak i wszystkich moich kumpli. Najpewniej dlatego, że żaden z nas nigdy nie był jakoś szczególnie zafascynowany legendami arturiańskimi (znakomita większość z nas preferowała jednak SF i fantastykę w wydaniu bardziej abstrakcyjnym), bo na niezrozumiałość zasad żaden z nas nie mógł przecież narzekać, skoro nie mieliśmy dostępu do instrukcji 🙂

Z tego właśnie powodu „Moce Albionu” trafiły do mojej kolekcji relatywnie niedawno i przyznam szczerze, że nadal nie jestem do końca przekonany do idei grania w ten konkretny tytuł – najprawdopodobniej rozegram choć jedną-dwie gry z poczucia obowiązku, ale póki co nawet nie nachodzi mnie na to ochota, więc pewnie potrwa to dłuższą chwilkę…

Podzielę się tylko jeszcze taką krótką refleksją, że „Moce Albionu” były najwidoczniej wydawane w chwili jakiejś drobnej słabości projektantów wydawnictwa, bo przynajmniej 3 postacie (książę de Belial, Astarotte i Abaddon) mają swoje lustrzane kopie w rok później wydanym „Robin Hoodzie” (1994) – ale w tamtych czasach to nie była jakaś bardzo zaskakująca praktyka i to nie tylko w branży gier planszowych 🙂

Pudełko z „Mocami Albionu” powinno zawierać następujące elementy:

– plansza (formatu zbliżonego do A2)
– instrukcja (zawierająca dosyć szczegółowy spis elementów)
– 1 kostka k6 (standardowa kostka sześcienna)
– 16 kartonowych pionków postaci:

– 4 x Rycerze Okrągłego Stołu (król Artur, Lancelot, Persival, Tristan)
– 4 x Błędni rycerze (sir Galahad, sir Gowen, sir Iwen, sir Lionel)
– 4 x Rycerze Ciemności (Abaddon, Amaimon, Astarotte, książę de Belial)
– 4 x Fomoraigowie (Alfarsar, Anguar, Gerrehes, Sagremor)

– 16 plastikowych podstawek do pionków
– 2 x Karta Losu (Karta Cromm Cruach, Karta Karłów)
– 80 żetonów, w tym:

– 16 x Koń
– 2 x Łódź
– 32 x Broń*:

– 4 x Ciężka włócznia
– 4 x Koncerz
– 4 x Lekka włócznia
– 4 x Maczuga rycerska
– 4 x Miecz
– 4 x Miecz dwuręczny
– 4 x Topór
– 4 x Topór dwuręczny

– 20 x Wyposażenie ochronne:

– 4 x Tarcza
– 4 x Zbroja kolcza
– 4 x Zbroja łuskowa
– 4 x Zbroja płytowa
– 4 x Zbroja skórzana

– 10 x Magiczny przedmiot:

– 1 x Arondight, miecz Lancelota
– 1 x Balsam Merlina
– 1 x Excalibur, miecz króla Artura
– 1 x Krwawiąca Włócznia
– 1 x Miecz Saracena
– 1 x Pierścień Pani z Jeziora
– 1 x Runy czarodziejki Morgan
– 1 x Święty Graal
– 1 x Tarcza Józefa z Arymatei
– 1 x Złota gałązka jemioły

—————————-
* Żetony broni zawierają interesującą (=niemałą) liczbę literówek – wygląda na to, że uzyskanie polskiego znaku „ę” było podczas druku całkowicie niemożliwe, ponieważ na żadnym żetonie go nie ma. Zamiast tego mamy takie kwiatki, jak np. „Topór dwureczny”, „Miecz dwureczny” czy „Cieżka włócznia”. Trafił mi się nawet jeden „Topor” (co ciekawe, pozostałe trzy żetony mają normalnie zapisane „ó”).

Post a Comment

One Response to “Moce Albionu (SFERA) – zawartość pudełka”

  1. eh pisze:

    kolejna z beznadziejnych gier w stylu robin hood albo diabelski krag, na plus mozna zaliczyc grafiki bohaterow z tego co pamietalem zanim wywalilem calosc do kosza to grafiki byly w porzadku, cala reszta

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *