„Podziemia” wspominam jako dodatek ciekawy i zmieniający rozgrywkę w niemałym stopniu, poza tym to właśnie z „Podziemi” pochodzi mój ulubiony Poszukiwacz, czyli Ciemny elf – grałem nim bardzo często, choć najważniejszym powodem wcale nie były współczynniki tej postaci czy jej zdolności specjalne, ale bardzo klimatyczny obrazek. Do dziś zresztą mi się podoba, choć teraz mam nieco więcej pomysłów na to, jak można efektywnie wykorzystać Ciemnego elfa w grze 🙂
Swego rodzaju kuriozum jest to, że choć w „Magię i Miecz” z „Podziemiami” gram już od dwudziestu z okładem lat, to NIGDY nie udało mi się wyleźć z Podziemi na Koronie Władzy. Statystycznie rzecz biorąc jest to wydarzenie ocierające się o granice niemożliwości i absurdu, ale to jednak twardy fakt: w Skarbcu nigdy dotąd nie wyrzuciłem na kostce „szóstki”. Cały czas wierzę, że ta chwila jeszcze przede mną…
W pudełku z „Podziemiami” powinny znajdować się:
– instrukcja (zawierająca ogólny wykaz elementów)
– opis alternatywnych zakończeń gry (dwustronna kartka formatu A4)
– plansza (formatu A3)
– 126 kart, w tym:
– 40 x Przygoda:
– 4 x Zdarzenie (Błazen, Trąba powietrzna, Wilkołak, Złoto głupców)
– 5 x Wróg-Siła (Banda zombich, Chiński smok, Górski troll, Gryfon, Harpia)
– 4 x Wróg-Moc (Gnilec, Nietoperze-wampiry, Wampir, Zmrocz)
– 3 x Nieznajomy (Domokrążca, Instruktor, Trędowaty)
– 5 x Przyjaciel (Łucznik, Magiczny pomocnik, Strażnik, Tragarz x 2)
– 9 x Przedmiot (2 Mieszki złota, Koń x 2, Koń i wóz x 2, Miecz, Rumak, Ukryta kieszeń, Złota statuetka)
– 5 x Magiczny Przedmiot (Laska władzy, Sakwa bez dna, Starożytny artefakt, Talizman x 2)
– 5 x Miejsce (Grobowiec, Wejście do Podziemi x 4)
– 12 x Czar (Błyskawica, Dotyk śmierci, Odbicie, Ognista kula-Siła 3, Ognista kula-Siła 4, Ognista kula-Siła 5, Podmuch wiatru x 2, Przyspieszenie, Przyzwanie burzy, Spacer po wodzie, Zmylenie kierunku)
– 6 x Alternatywne zakończenie (Czarna dziura, Korona Władzy, Król smoków, Puszka Pandory, Siła Herkulesa, Władca demonów)
– 18 x Poszukiwacz (Centaur, Ciemny elf, Cyganka, Góral, Inkwizytor, Karateka, Kuglarz, Leśny duszek, Ninja, Ork, Samuraj, Szaman, Szermierz, Szpieg, Zawadiaka, Zulus, Zwiadowca, Żołnierz)
– 18 x Poszukiwacz-miniatura (tekturowy „pionek” dla każdego Poszukiwacza wymienionego powyżej)
– 32 x Podziemia:
– 7 x Zdarzenie (Łowca niewolników, Magiczne lustro x 2, Pożar, Zapadnia, Zawał, Zielona mgła)
– 10 x Wróg-Siła (Czerwony smok, Goblin x 2, Ogromny szczur x 2, Olbrzymi pająk, Purpurowy czerw, Zielony śluz, Żuk-zabójca, Żywa statua)
– 2 x Wróg-Moc (Ognisty rumak, Wilk-widmo)
– 1 x Nieznajomy (Krasnolud-samotnik)
– 2 x Przyjaciel (Mędrzec, Pies)
– 2 x Przedmiot (Pochodnia, Wyrok banicji)
– 2 x Magiczny Przedmiot (Kryształ mocy, Magiczne rękawice)
– 6 x Miejsce (Dół pełen węży, Gong, Ołtarz, Sekretne przejście, Skrzynia, Tunel)
W spisie czarów brakuje nazwy jednego, jest 11 z 12… 🙂
Faktycznie, udało mi się pominąć czar „Odbicie”. Dzięki za czujność – już poprawiłem!
Spoko, nota bene bardzo przydatne spisy porobiłeś 😉
A będzie też dodatek „Smoki”?
Dzięki za miłe słowa 😀
A dodatek „Smoki” będzie, jak tylko położę na nim łapę (bo własnego póki co nie posiadam) albo jak zdobędę dostęp do fizycznego egzemplarza w jakiś inny sposób. Skany posiadam, ale na skanach nikt przy zdrowych zmysłach nie umieszcza np. pustych kart zapasowych, a ja chcę, żeby i takie elementy figurowały na tworzonych przeze mnie wykazach zawartości pudełek.