Posted by Bezimienny on Sty 24, 2015

Duel Online – lista zmian w nowej edycji

duel online logo

„Duel Online” w nowej odsłonie wystartuje najpóźniej za 18 godzin, po zmianie adresów DNS, ale już teraz dostępna jest lista zmian wprowadzonych przez autorów na potrzeby bieżącej, czwartej już edycji. Zmieniła się szata graficzna strony, a sama gra przez ostatni miesiąc przechodziła proces transformacji i dostosowywania silnika do współczesnych standardów, ale i zmiany w rozgrywce są dość radykalne. W mojej ocenie są one jak najbardziej pozytywne i sądzę, że Duel tylko zyskał, ale praktyka pokaże, jak to wszystko zadziała w rzeczywistości.

Lista poniżej nie zawiera żadnych informacji na temat systemu alchemii, ale dowiedziałem się od autorów gry, że cały jej system również został zmieniony na potrzeby bieżącej edycji Duela. Wspomniane zaś pokrótce autoodświeżanie będzie się odbywać co „nieco ponad sekundę”, a captcha ma się pojawiać przede wszystkim graczom zajmującym się zbieractwem (kopanie, łowienie, zielarstwo), choć nie tylko im. A oto sama lista, którą na potrzeby strony pozwoliłem sobie nieco przeformatować, ujednoliciłem też pisownię i wstawiłem kilka przecinków tu i ówdzie dla większej przejrzystości 🙂

 

1.Wygląd
Zmieniliśmy wygląd na bardziej adekwatny do dzisiejszych czasów, zachowując przy tym tradycyjne elementy Duel Online

2.Mechanika
System PvP obowiązujący w Duelu to jeden z najlepszych systemów, z jakimi miałem kiedykolwiek styczność. Moim zdaniem w nim tkwi istota tej gry i to dzięki niemu gra mimo upływu lat zachowywała stałych graczy. Jednak system ten, jak powszechnie wiadomo, przestawał być idealny, gdy dochodziło do walk pomiędzy graczami na wysokim poziomach postaci. Wtedy zachwiany balans klas i utarty schemat rozwoju statystyk znacząco zaburzał tak dobry niegdyś system.
Chcąc bardziej zróżnicować rozwój postaci postanowiliśmy rozbić dwie statystyki oraz usunąć tą odpowiadającą za unik. Było to głównym powodem restartu kont.
Rozbiliśmy BF na oddzielne statystyki od siły i od obrony, analogicznie postąpiliśmy z celnością rozbijając ją na staty regulujące szansę trafienia i jego moc. Unik nie został usunięty – usunęliśmy jedynie parowanie i zasłonę – będzie on dostępny z itemów i ze specjalizacji (patrz pkt 11).

3.Zdobywanie doświadczenia
Jak powszechnie wiadomo, w Duelu expiło się na wyznaczonych mapach o stosunkowo dużym respie, pomijając przy tym inne i tym samym uznając je za niewarte uwagi. Teraz każdy potwór ma przypisany poziom trudności, a punkty doświadczenia uzyskane za jego zabicie są regulowane odpowiednim stosunkiem poziomu postaci i potwora z zachowaniem wartości minimalnych i maksymalnych.

4.Przedmioty na mapie
Zgodnie z procesem aktualizacji rozpoczętym jeszcze przed przerwą techniczną, miniatury przedmiotów na mapie odpowiadają ich realnemu wyglądowi.

5.Blokada ataku po wejściu na plansze
Czas blokady został skrócony z 7 sekund do 6 sekund. Po wejściu na pustą (brak graczy) mapę potwory zaczynają zbierać akcje od 0, co pozwoli uniknąć nagłej śmierci po ruchu na „strzałkę”.

6.Autoodświeżanie
Idąc z duchem czasu wprowadziliśmy automatyczne odświeżanie mapy (hehe, koniec zbierania 3 akcji 😀 celem uniknięcia obrażeń od potworów). W związku z tym punktem spowolniliśmy i osłabiliśmy część potworów.

7.Naprawiono skill „Błysk”

8.Zmieniono dropa z większości potworów, zostały także zmienione statystyki wielu itemów, w szczególności broni.

9.Progi lvlowe
Maksymalny możliwy do osiągnięcia poziom to 80. Zwiększono również ilość expa wymaganego do awansu na kolejne poziomy.

10.CAPTCHA
Czyli botom na wydobywanie już dziękujemy 🙂

11.Specjalizacje
Wraz z rejestracją gracz ma możliwość wyboru specjalizacji, dzięki której będzie otrzymywał konkretny bonus zwiększający swoją wartość co 5 lvli (do wyboru siła, obrona, wytrzymałość, unik, atak, celność, moc strzału)

12.Pojawiły się polskie znaki oraz ujednolicono nazewnictwo przedmiotów i potworów.

13.Zmieniono sposób działania karty postaci – szczegóły do wglądu po starcie 🙂

14.Skille można teraz zmieniać z ekranu gry.

15.Zmieniono ustawienie potworów na niektórych mapach.

16.Zakupiono nowy, szybszy, lepszy serwer (mimo, że to właśnie ten punkt wydłużył czas oczekiwania na start tej edycji uważamy, że było warto 🙂 )

17.Zmiany w ekipie Duel Online
Nicram w związku ze swoją działalnością awansował na stanowisko Zastępcy Administratora.

Z poważaniem
Administracja Duel Online

Z listą zmian w jej oryginalnym brzmieniu można się zapoznać pod tym linkiem.

Post a Comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *